Van strategie tot uitvoering: ik ben een duizendpoot.
Sinds 2010 werk ik als freelance/interim marketing- en communicatieprofessional. Mijn kracht ligt bij het ontwikkelen van een complete communicatiestrategie én de praktische uitvoering daarvan. Met een aanpak gericht op belevingsmarketing werk ik graag vanuit de visie mensen te inspireren. Afhankelijk van de boodschap en doelstellingen kies ik daar de passende communicatiemix bij.
De vrijheid die ik als zelfstandig ondernemer ervaar, maakt dat ik creatief aan de slag kan voor bedrijven. Opdrachten variëren in intensiteit van betrokkenheid. Zo komt het voor dat ik op locatie onderdeel ben van een team binnen een project of dat ik vanuit huis werk aan bijvoorbeeld content creatie. Ook de balans tussen strategie en uitvoering houdt mijn werk afwisselend en uitdagend. De ene keer zoom ik uit en zet ik mijn helikopterview in, de andere keer duik ik volledig in de praktische uitvoering van de communicatiewerkzaamheden. Denken en doen, en daar de juiste balans in vinden, dát is wat mij drijft.
De periodes waarin ik mijn werk even ‘stil’ laat valen na een grote opdracht doen mij goed. Daarin kan ik op adem komen, om vervolgens weer om mij heen te kijken en de volgende uitdaging met beide handen aan te grijpen. In die stille periode schrijf ik de laatste factuur voor de zojuist afgeronde opdracht, werk ik mijn website en LinkedIn portfolio bij en fiets ik talloze kilometers op mijn racefiets door de duinen. Zo maak ik mijn hoofd leeg, verwerk de projecten en stoom ik mijzelf klaar voor weer een nieuw avontuur. Want zo zie ik mijn werk. Projecten zijn avonturen waarbij ik mag bijdragen met mijn kennis van (online) communicatie en belevingsmarketing.
Groet,
Micaela Romani