Ons kent ons

Ik krijg met grote regelmaat de vraag wat ik nu eigenlijk doe als zzp’er. Iets met “communicatie”, “media” en “teksten”. Daar ik niet altijd een heel concreet antwoord heb vanwege de diversiteit van de opdrachten, heb ik geprobeerd mijn werk te laten zien in mijn portfolio. Alle items op de homepagina zijn klikbaar en hier vind je de projecten terug van de afgelopen jaren. Maar acquisitie zit hem niet in een goed portfolio. Het blijft een beetje “ons kent ons”.

Ik heb 478 connecties op Linkedin en 420 vrienden op Facebook, allemaal werkende mensen, voor zichzelf of bij bedrijven. Mensen die ik een klein beetje ken, of juist heel goed. Kennissen, vrienden, oud-collega’s, ex geliefden, alumni klasgenoten, mensen van mijn toenmalige turnvereniging, van de karateschool en van het buitenspelen.

Ik geloof dat tussen al die mensen minimaal 1 iemand zit die mij kan helpen aan een leuke nieuwe opdracht voor mijn business. En daarom ben ik begonnen aan een acquisitie ronde heel dicht bij huis. Via de Facebook chat en Linkedin messages heb ik buren, collega ondernemers, vage kennissen en heel goede vrienden een bericht gestuurd om met mij mee te denken.

Na 4 jaar ‘zzp-en’ blijf ik met liefde klaar staan voor mijn huidige opdrachtgevers in de outdoor en sport branche en intussen doe ik mijn best om mijn portfolio uit te breiden met opdrachtgevers in andere branches. De overheid, de gemeente, ambassades, scholen, ministeries…

Onder  het motto “ben jij of ken jij iemand die…” mijn kennis en kunde waardeert op het gebied van tekstredactie en content management en die gelooft in de inzet van mijn talenkennis voor zijn of haar bedrijf – heb ik mensen benaderd.

898 mensen vs. een nieuwe opdracht…
Dat zou toch moeten lukken?!

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *